söndag 3 januari 2010

Höst- UFO blir klart!



Den här overallen började jag med någon gång i höstas, jag kom ungefär halvvägs. Sedan dess har den bara legat i min UFO-(unfinished object)låda. Förutom alla gånger jag har tagit upp den, pillat lite på den och funderat på om det är idag jag kommer göra klart den. Hittills har ingen dag kännts som den rätte. Konstigt, jag har ett par sådana projekt som man liksom inte har lust att avsluta - även fast man gillar plagget och vill ha det klart. Hur som helst så fick jag ett ryck igår och bestämde mig, jag sydde de sista sömmarna och tryckte fast tryckknapparna - så vips var den färdig. Snart kommer jag att ha nytta av den på riktigt så det känns väldigt skönt att ha den klar!

¤Mönster & Material¤

Mönstret kommer från Ottobre, var det nummer 3/ 2009? Smått modifierad. Stl 56/ 62.
Overallen är sydd i koksgrå babymanchester och fodrad med ljusrosa fleece, bägge från S&S.

Inga kommentarer: