söndag 6 mars 2011

Miniskötväska & Flaskvärmare!


Strax innan dottern föddes sydde jag en skötväska och ett blöjfodral. Blöjfodralet har jag nu utvecklat lite och kallar den numera en miniskötväska eftersom jag själv har använt den så mycket som precis det. Perfekt att ha med när man ska till affären, ut en sväng med vagnen eller på ett annat kortare ärende och inte orkar släpa på hela stora skötväskan. 
Självklart passar den fortfarande bra att ha i stora väskan för att få bättre ordning där! 
De här ska till 3exter.


Några förbättringar har alltså gjorts. Konstruktionen har förändrats något, väskan har fått foder, ett bärhandtag och stängs med en kardborre flärp! Till miniskötväskan ingår även ett skötunderlägg i matchande tyg med en baksida av plastad frotté.


Den här matchande fleecefodrade flaskvärmare/ väskan ska också till 3exter.se. Har tidigare sytt denna som jag själv tycker är väldigt användbar!


Samma modell annat tyg! Här ser ni den öppnad också där det får plats ett paket våtservetter, ett par blöjor och så skötunderlägget! När dottern var liten fick jag även plats med ett ombyte kläder!
Till denna finns också en matchande flaskvärmare men den har inte fastnat på bild ännu.

6 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Underbara, praktiska grejer och snygga dessutom!/Åsa

ealina sa...

Jättefina! :)

Helena sa...

Jättefina!

Anonym sa...

Vad kostar ett sådant fodral? Har du fler tyger?

Kram

Johanna sa...

Jättefina blöjfodral! =) Vad använder du för tyg när du syr dom? Mvh Johanna

Amelie sa...

Vilken smart idé!
Är det något du syr upp o säljer? Vad kostar dom i så fall?