fredag 3 december 2010

Osets Julemarked!



BamBuu är med på sin/ sina första julmarknader! Var? Jo, i vårt fin fina grannland Norge, närmre bestämt på Oset Höyfjellshotell! Nere i garaget på detta hotell finns julmarknaden. När jag säger garage kanske första bilden som dyker upp inte låter så mysig men det har dekorerats med juteväv, grangirlanger, ljus och marknadsstånden är uppbyggda av halmbalar! Rett o slett kjempe koseligt!
Marknaden är öppen tisdag, torsdag o lördagar (fr.o.m 23/11- 11/12) så titta inom om du har vägarna förbi Golsfjellet! =)
Försäljningen hittills är jag nöjd med speciellt då marknadernas flesta besökare är pensionärer och inte direkt tillhör min största målgrupp! Förutom de färdigsydda kläderna har jag även fått två beställningar, den ena på en lila velourklänning likadan som den här
Den HÄR omlottkoftan/ jackan i vit velour och rosa foder sydde jag för att använda till min egen lilla tjej när hon var liten. Tyvärr blev det bortglömd och hann aldrig användas! Så den fick följa med till marknaden och där var det en liten tjej på snart sex år som ville ha en likadan. Kul! Den lila klänningen hade jag tur nog med mig rätt material till så den är redan sydd och levererad!

(Idag är det -30 utomhus så nu ska en kopp rykande te värma upp mig lite!)

2 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Ser verkligen jättetrevligt ut!! Såå mysigt med julmarknader!! Så fin din blogg blivit! Riktigt julig! Ha en trevlig helg!

MinaMirakel sa...

ÅH vad mysigt det ser ut!/Åsa