fredag 4 mars 2011

Skön tröja!


Jag skulle precis skriva att det är kul att sy killkläder imellanåt när jag kom på att denna tröja väl ändå hade passat lika bra på en tjej?
När jag började klippa i tyget var det iaf en killtröja jag hade i tankarna, jag syr så mycket tjejjigt annars; klänningar, kjolar och ofta är tygerna i rosa/ lila nyanser. (Inget fel i det, jag älskar rosa:=))
Hur som helst var det kul att sy något mer unisex!
Tröjan är sydd i JNYs gröna fordonstyg kantad med solgul interlock och detaljer på ärmarna och sömmar i samma nyans.
Jag tycker det känns lite vårigt med en v-ringning! Tröjan var alltså ren glädje/ avkopplingssömnad så vi får se vart den hamnar!

3 kommentarer:

Thea sa...

Jättefint med det gröna fordonstyget. Och absolut hade det funkat lika bra på en tjej!

grønn sa...

Så fin! Gult og grønt var friskt, og ga litt vårstemning :-)

Ingrid sa...

gult och grönt är så vårigt att jag blir glad i hjärtat!! tycker verkligen att färgerna är unisex!