tisdag 22 mars 2011

Söt t-shirt med puff!


Här kommer en fortsättning på beställningen från föregående inlägg. En t-shirt med korta puffärmar, enkelt och snyggt!
Sydd i ett tunnt skönt jersey som legat på hyllan i några år. Köpt på Ohlssons om jag inte minns fel. När det var nyinköpt sydde jag en sommarklänning till mig själv som jag hade med mig på en av våra långresor. Den användes flitigt och kom aldrig med hem igen tror jag. Den var väl inte så fräsch efter ett par månaders backpacking!

Jag fick välja färg på kanterna och jag fick kämpa lite för att inte välja rosa. Jag dras alltid till rosa! Och det hade ju varit jättesnyggt och beställaren hade säkert gillat det men ett annat plagg hon beställde fick rosa kanter så jag valde att ta upp det gröna i tyget. Snyggt det med! Stl 86.
Det finns fortfarande en ganska stor bit kvar, kanske jag syr mig en ny favoritklänning till sommaren?

8 kommentarer:

Gittan sa...

Jätte gulligt t-shirt och jätte fint tyg! Gillade att du tog upp det gröna!

annas alster sa...

Vad gulligt det blev! Är det ett eget mönster?

sorkmor sa...

Jättefint med den gröna kantningen. mycket fint att titta på här :)

MinaMirakel sa...

Underbart, gillar randigt!/Åsa

JuMel sa...

Så söt och du gjorde rätt som valde bort rosa:)

TRI o MAR sa...

Jättesöt! Vilka härliga färger och puffen är verkligen pricken över i.

Fröken Fräken sa...

Jättejättefin! Jag gillar de gröna kantbanden.

Har en tjej som också drar 86 nu och vill så gärna sy med puffärm men har bara exprimenterat själv utan att få det riktigt som jag vill. Får man fråga vad du använder för mönster? Eget?

Hanna P S sa...

Jättesöt i sin enkelhet.