söndag 3 april 2011

Somriga set!


Solen & värmen igår fick verkligen fart på gräset! Så grönt o fint det blev! Nej, skämt åsido, dessa kort är tagna förra sommaren. Jag sydde då två somriga set till två små pojkar.
T-shirt med mudd i hals och korta raglanärmar. Det syns lite dåligt på bilden men ärm och sidsömmarna är sydda med flatlock sömm. Det ger en liten tuff effekt tycker jag.
På den mörkblå tröjan med ugglor är sömmen 'rätt' och på den andra har jag sytt med avigsidan på sömmen utåt.


Andra delen av setet bestod i ett par piratbyxor med mudd i midjan - mjukt o skönt för en liten bebis. Byxorna har påsydda fickor både fram och bak. På framfickorna satte jag även fast ett par knappar.


Här nedan ser man nästan detaljerna, de syntes inte så bra på bilderna tyvärr.
Om jag minns rätt är bägge seten sydda i stl 68.

1 kommentar:

Mollan sa...

Oj! Du är superduktig! Vad använder du för maskin? Kram