fredag 23 december 2011

Årets Julklänning!


Årets julklänning till Mini är sydd i Liandlos röda hjärttyg! Detta är ju verkligen ett tyg med julkänsla och jag funderade lite fram och tillbaks på om jag skulle använda det eller ta ett jul-neutralare tyg. Det blev detta och det är jag glad för, den kommer att höja julstämningen rejält imorgon tror jag!
Klänningen är en smal modell, lite utställd nedtill och med puffärmar, både på axeln och nere vid ärmmudden.



På vardera sidsöm i midjan har jag sytt fast en hälla så att bandet hålls på plats. Tanken med bandet i midjan var förutom att jag tyckte det skulle vara fint, också att man efter jul kan sätta i ett t.ex. rosa, gult eller lila band för att tona ner julkänslan. Än så länge har jag sytt ett grönt och ett rött. Det var det gröna bandet jag först tänkte skulle sitta på på julafton, sedan blev jag osäker och sydde ett rött också,det är ju stilrent och snyggt! Vi får se imorgon vilket det blir! Klänningen är sydd i stl 92, eget mönster.


3 kommentarer:

Gittan sa...

Å vilken otroligt söt klänning!!! Å vad fin puffen på ärmslutet är!!!! God jul! ;-)

od Andulky sa...

Underbar!!!
God Jul!!!!

MinaMirakel sa...

Helt fantastisk!/Åsa