torsdag 2 augusti 2012

Småkläder!

Trots att bloggen inte uppdateras särskilt ofta så sys det en del här hemma. Här är ett urval av småkläder som sytts under de senaste månaderna. Som ni ser så såg det på ultraljudet ut att bli en liten lillasyster. Nu får vi "hoppas" att det stämmer för jag är lite dålig på att sy könsneutrala kläder. Eftersom vi har en del kläder sen "stora" tjejjen så var ju dessutom tanken att sy kläder som matchar dessa och varandra. Tänkte överhuvudtaget bli lite bättre på att sy kläder till barnen som är lätta att kombinera.

Förut har jag inte sytt många bodysar, för jag har inte haft något mönster jag varit nöjd med. Ottobre har ju men jag tycker inte de stämmer bra alls. Men nu äntligen har jag gjort färdigt mina egna bodymönster från stl 50- 86. Jag tror och hoppas att de sitter som jag vill. Det återstår att se när lill*n kommer och kan prova! Den här är sydd i stl 50 i ett randigt tyg från S&S.
Veloursetet, en omlottkofta och muddbyxor är i sydda i stl 50/56. Koftan dekorerade jag med en virkad blomma. Förra gången jag var gravid satt jag och virkade x- antal blommor i olika storlekar och de sista har jag använt upp den senaste månaden.

Denna klänningen klippte jag ut i början av sommaren men syddes först häromdagen. Smocken i livet är inspiration från en klänning i senaste Ottobre. Stl. 56, fast ärmarna blev lite långa så kanske mer en 62:a. Ränderna är från JNY.

Jag hittade knappt några byxor i stl 50 från storasyster så några fler får jag nog sy. Här är ett par tights i 50/56 i mjuk, vit interlock. De har en dekorsöm och en rosettpå sidan.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Härliga bebis kläder!/Åsa