fredag 11 december 2009

Julklappstillverkning!

Tanken idag var att jag skulle fota några av de plagg jag har sytt de senaste veckorna när jag upptäckte att nästan inget av dem är helt avslutade - det fattas en mudd här, en knapp där osv. Det är inte bara så att jag är lat utan det finns en förklaring. Vi åkte till Norge för ett par veckor sedan men efersom jag är sjukskriven och inte gillar att krypa på väggarna eller vara utan mina kära symaskiner i 4 veckor tog jag med dem. Tyvärr äger vi inte en buss så jag kunde inte ta med alla mina tyger och tillbehör! Därför har jag inte kunnat sy klart alla kläder och därför blev det inga foton.
Men vad är bättre att ägna sig åt när man är lite lätt uttråkad på fjället och att sy kläder i samma tyger hela tiden? Jo, julklappstillverkning! Så idag har det blivit några näsduksfodral, pocketfodral och två börsar!



¤ Mönster & Material ¤
Mönstret till börsarna har jag gjort själv. Även mönstret till pocketfodralet, efter inspiration på andra bloggar. Mönstret till näsduksfodralet finns lite överallt på nätet, minns inte vilken sida jag tog måtten ifrån.
Det blommiga tyget med svart bakgrund kommer från IKEA, det ljusgula med rosa blommor och det gul/turkos/brunastorblommiga är secondhandfynd. Tyget med de små turkosa fåglarna är från Stoff&Stil, så är även det prickiga. Det prickiga är ett tyg jag har lite hatkärlek inför. Jag gillar verkligen mönstret, tjockleken på tyget MEN efter en tvätt är de svarta prickarna blekta! Samtidigt som det stör mig, gillar jag det också..

1 kommentar:

Karin sa...

Hej!
Vad roligt med en ny bloggare! Duina saker är jättefina! Grattis till "bullen i ugnen" också!