torsdag 24 december 2009

Lill tunika!




För en ungefär en vecka sedan kom jag hem från norge och har haft fullt upp med städa, julpynta, köpa julklappar och allt annat julstök. Först nu känner jag att jag börjar få tid över till att sy och pyssla igen, det börjar klia i fingrarna!
Här kommer en liten tunika i mjukaste jersey och orange mudd. Gillar modellen så när jag får tid kommer det nog fler varianter av den här. Men först i kön står kläder till en nyfödd liten kille, kanske något i det turkosa moln-interlocken?

¤Mönster & Material¤
Tygerna är från S&S, knappen från Pfaff- handlaren i stan.
Mönstret är mitt eget i stl 56. Det lilla broderiet sträcker sig även likadant på baksidan och är sytt på frihand med en rosa och en orange tråd i tvillingnålen! Blev riktigt nöjd med det!

Nu ska jag njuta av en kopp te i morgonmörkret där endast granen är tänd.
GOD JUL!

Inga kommentarer: