fredag 1 januari 2010

Myspåse!




Den här myspåsen sydde jag för ett par veckor sedan. Ni vet ibland får man en idé som man måste prova direkt - detta var en sådan idé. Tanken från början var att man skulle ha något mysigt att vira in sin lilla i efter ett bad. Men modellen fungerar ju lika bra till en sovpåse eller en tunnare åkpåse till våren kanske? Här har jag använt mig av fleece, men det går ju att variera tyg i det oändliga!
Jag blev riktigt nöjd med modellen med raglanskärning och omlottknäppning.
Det som är lite tråkigt är att jag in min skapariver inte hade något fleecetyg hemma, utan fick ta och klippa i en filt som inte var av bästa kvalite, så nu efter bara en tvätt är tyget lite noppigt. Men det ger mig bara en anledning att snart sy en till, eller hur?

¤Mönster & Material¤
Eget mönster ca stl 62. Fleecen är som sagt från en filt, och mudden från S&S. Måste säga att jag själv blev väldigt förtjust i kombinationen lila/ turkos, fräscht och snyggt!

Inga kommentarer: