måndag 29 november 2010

Vinterscarves!



 De här sydde jag i september när det började bli kallare ute. De går upp under hakan och är breda bak i nacken så de värmer halsen gott. Gjorde fyra stycken med olika applikationer m. tryck. Dessa är sydda i mörkblå collegetyg och fodrade med fleece. Stl 6 mån till ca6 år. Dottern fick såklart också en skön vinterscarves och en matchande fleece fodrad mössa som går ner över öron och lite fram på kinderna!


De här fyra mönstrade sydde jag idag. Allt finns upplagt i BamBuu Butiken men de flesta med applikationer har redan blivit sålda på julmarknaderna som jag skriver mer om en annan dag!
Ha en härlig kväll!


2 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Jättefina scarfes, speciellt se med tryck på! Kan tänka de går åt som smör i solsken :-)

MinaMirakel sa...

Åh vad fina.
Jag har lite problem med min 3 och fem- åring som inte vill knäppa jackan ända upp och inte hellre vill ha halsduk, man kanske ska prova med några scarfsar av din modell istället!/Åsa