onsdag 2 mars 2011

Omlottklänningar med vårkänslor!


Sjukdomar, resor och besök har orsakat denna långa bloggtorka! Äntligen har jag haft lite tid att sy och nu att blogga igen!
Den här omlottmodellen är verkligen en favorit. Sydda i mjuka svala tyger och med dess korta ärmar är det ett klart val till sommaren. Innan dess är det snyggt med en långärmad tröja under!
Stjärntyget kommer från JNY, liksom kantbandet, den solgula interlocken. Ett cerise hjärta piffar upp, fastsydd med gula sömmar.


Det här UNDERBARA flowerpower tyg i rosa/orange är en stuvbit från S&S och jag ångrar såååå att jag inte tog en bit till. Nu har jag bara denna 1½ meters bit. Minus klänningen då och en mössa som det också har blivit av tyget.


 Klänningen är kantad med samma solgula interlock och har också ett ceriserosa hjärta nederst till höger. Stjärnklänningen är sydd i stl 98/104 och den blommiga i stl 86/92.
Bägge ska till 3exter.se!



6 kommentarer:

JuMel sa...

Åh, så härligt sommriga de är! Det där mönstrade tyget är super, förstår att du önskar att du köpte mer av det. Hoppas klänningarna snart hittar nya hem:)

Hanna P S sa...

Jag gillar klänningsmodellen skarpt. Eget mönster? Borde gå lika bra i vävt tyg. Och det mönstrade tyget är verkligen härligt.

Syserine sa...

Underbara färger!

MinaMirakel sa...

ÅH så underbara, man bara längtar till sommaren!/Åsa

BamBuu sa...

Mönstret är eget och jag tror säkert att det funkar fint i vävda tyger med!
malin

TRI o MAR sa...

Dessa har jag missat då jag haft dåligt med tid för bloggarna den sissta tiden. Så otorligt härliga!!
Du är bara så duktig!