tisdag 8 mars 2011

Svart & lime! Och så lite rosa och rött såklart!


Lime är ju en skön färg, här tillsammans med svart!
Det här är en tunika i stl 86. I mina tankar var den mera utställd, men jag måste glömt bort det när jag ritade mönster och klippte ut tyget. Så den blev lite smalare i modellen men ganska fin ändå. Korta ärmar kantade med lime muddväv från S&S. I halsen en "snabb farfarsknäppning", eftersom det är en väldigt enkel variant att göra knäppningen på.
För att tillsätta lite färg blev det knappar i rött och cerise.

9 kommentarer:

Syserine sa...

Fin modell! Knappstolpen gör mycket på plagget!

ealina sa...

Jag är inte så förjust i det där svarta elefanttyget. Men du har nog fått mig på bättre tankar, för den här tunikan blev ju kanonfin! :D

Ingrid sa...

knapparna och det limegröna är ju pricken över i!! jättefin!!

Mirre Syr sa...

Jättefin!! Kul idé med knapparna i olika färg.

Emblan sa...

Härliga kombinationer mot det svarta :) och va fint det blev kantat, verkligen :) Kika gärna in hos mig och ge en nybörjare lite sytips om du vill och orkar :)
ha en skön dag!

http://gobitsyr.blogspot.com/

TRI o MAR sa...

Grymt fina!!

MinaMirakel sa...

Underbar, fint med lime till!/Åsa

Anonym sa...

Snygga kombinationer.

Kajsa sa...

Jättefint! Gillar verkligen knäppningen. Var hittar man en beskrivning på en sådan? Lät lockande med det där "snabb" ;)